producing / live electronics docent

Gijs van Lieshout
Gijs van Lieshout

Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).

hobodocent

Marije Slot

Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).

0

trompetdocent

Onze docenten willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).

blokfluitdocent

Esther Stevens

Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).

0

Hoe de hersenen baat hebben bij het bespelen van een instrument.

Bijgevoegde video kwam ik tegen op het internet en vond dat hij zeer zeker toegevoegd moest worden aan mijn blog. Het sluit volledig aan bij het thema: ‘Muziek en de Mens’ en is het kijken meer dan waard!

“Als je naar muziek luistert worden verschillende gebieden van de hersenen met elkaar verbonden en geactiveerd. Maar bij het daadwerkelijk bespelen van een muziekinstrument ontstaat er iets wat kan worden beschouwd als een volledige lichaam en hersens ‘workout’. Wat is hier gaande? Anita Collins verklaart het vuurwerk wat afgaat in de hersenen van een musicus terwijl hij of zij speelt. Tegelijkertijd heeft ze de positieve lange termijn effecten onderzocht van deze mentale ‘workout’.”

Bekijk hier de video!

– Lesson by Anita Collins, animation by Sharon Colman Graham.-

playingandbrain01

0

Muzikale training ondersteunt de behandeling van dyslexie.

Muziek traint kanalen in de hersenen die een belangrijke rol spelen bij leren lezen. Tijdens de basisschool zijn de betrokken hersendelen sterk in ontwikkeling en daardoor extra gevoelig voor de training. Juist in deze periode kan muziek daarom optimaal bijdragen aan leesprestaties. Door de invloed op de ontwikkeling van het auditieve systeem raakt muzikale training bij kinderen aan primaire functies als luisteren, taalverwerving, leesvaardigheid en emotionele intelligentie. Muzikale training ondersteunt de behandeling van dyslexie. Deze trainingseffecten zijn laagdrempelig: ze treden al op bij extensieve muzikale activiteit. Intensievere muzikale training heeft nog bredere effecten, onder andere door verbeterde concentratie en een verhoogde integratie van hersendelen. Lees hier verder..

dyslexie

Het leerzaams wat deze jongen gaat doen?.. Muziekles volgen!

0