nick test

  • OPEN DAGEN 5, 12 en 19 september

  • button1

    IK SCHRIJF MIJN KIND IN!    IK WIL GRAAG EERST EEN (BETAALDE) PROEFLES!
  • blokfluitkosten

    Klik hier om de kosten van blokfluitles te bekijken

  • producing / live electronics docent

    Gijs van Lieshout
    Gijs van Lieshout

    Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).

  • hobodocent

    Marije Slot

    Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).
  • trompetdocent

    Onze docenten willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).
  • blokfluitdocent

    Esther Stevens

    Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).
  • Hoe de hersenen baat hebben bij het bespelen van een instrument.

    Bijgevoegde video kwam ik tegen op het internet en vond dat hij zeer zeker toegevoegd moest worden aan mijn blog. Het sluit volledig aan bij het thema: 'Muziek en de Mens' en is het kijken meer dan waard! "Als je naar muziek luistert worden verschillende gebieden van de hersenen met elkaar verbonden en geactiveerd. Maar bij het daadwerkelijk bespelen van een muziekinstrument ontstaat er iets wat kan worden beschouwd als een volledige lichaam en hersens 'workout'. Wat is hier gaande? Anita Collins verklaart het vuurwerk wat afgaat in de hersenen van een musicus terwijl hij of zij speelt. Tegelijkertijd heeft ze de positieve lange termijn effecten onderzocht van deze mentale 'workout'." Bekijk hier de video! - Lesson by Anita Collins, animation by Sharon Colman Graham.- playingandbrain01
  • Muzikale training ondersteunt de behandeling van dyslexie.

    Muziek traint kanalen in de hersenen die een belangrijke rol spelen bij leren lezen. Tijdens de basisschool zijn de betrokken hersendelen sterk in ontwikkeling en daardoor extra gevoelig voor de training. Juist in deze periode kan muziek daarom optimaal bijdragen aan leesprestaties. Door de invloed op de ontwikkeling van het auditieve systeem raakt muzikale training bij kinderen aan primaire functies als luisteren, taalverwerving, leesvaardigheid en emotionele intelligentie. Muzikale training ondersteunt de behandeling van dyslexie. Deze trainingseffecten zijn laagdrempelig: ze treden al op bij extensieve muzikale activiteit. Intensievere muzikale training heeft nog bredere effecten, onder andere door verbeterde concentratie en een verhoogde integratie van hersendelen. Lees hier verder.. dyslexie Het leerzaams wat deze jongen gaat doen?.. Muziekles volgen!
  • Nieuwe series Oriëntatie lessen

    Woensdag 26 augustus starten we weer met nieuwe groepen voor de Oriëntatie cursus. Heb je interesse om te zingen, of in het bespelen van een muziekinstrument, maar je kunt nog niet kiezen? Dan is dit iets voor jou! Doe mee en schrijf je nu in!   collage orientatie