Baby Muziek

Rhythm & Music Yamaha Music Point

BABY MUZIEK

Muziek op schoot voor de kleinste kinderen

Met baby muziek kunnen de kleinste kinderen muzikaal de wereld verkennen. Kinderen die vroeg met muziek bezig zijn, ontwikkelen zich beter en hebben later een beter gehoor voor muziek. Maak mee hoe uw kind de geweldige wereld van muziek leert kennen en schrijf uw baby in voor baby muziek bij de beste muziekschool in Zwolle!

Uw kind ervaart de muziek bij u op schoot en gaat op meerdere manieren kennismaken met muziek. Één van de ouders, een tante, oom, opa of oma is welkom om in de les actief mee te doen. Het is erg leuk en goed voor de band met je kind. We maken gebruik van de stem en kleine instrumenten. Door middel van liedjes, dynamiek, tempowisselingen, etc. ontwikkelt het kind gevoel voor ritme, toonhoogte en muziek in het algemeen.

De liedjes die tijdens de lessen worden aangeboden kunt u thuis op een leuke en speelse manier met uw kind herhalen. Kinderen vanaf 4 maanden tot 12 maanden kunnen deelnemen.

Wanneer zijn de lessen: op woensdag van 11:00 – 11:45 uur.

Voor een proefles klik hier  (dit is een betaalde proefles)

Om in te schrijven klik hier

Waarom is het belangrijk om kinderen zo vroeg mogelijk met muziek in aanraking te brengen?

Juist in de eerste maanden leert een kind om te leren. Voor muziek is deze periode cruciaal. Baby’s en kinderen beschikken over hoogontwikkelde leermechanismen. Al vanaf de eerste dag verandert de ervaring van de hersenen constant door nieuwe prikkels. Alles wat een baby ziet, hoort, proeft, aanraakt en ruikt, beïnvloedt de manier waarop de hersenen zich ontwikkelen. Een aanraking met muziek op jonge leeftijd heeft zo een veel positievere invloed dan bij volwassenen. Geef uw kind de kans om een leven lang optimaal te kunnen genieten van muziek.

Met ongeveer zeven of acht maanden beginnen baby’s te “brabbelen”. Ze beginnen eigen geluiden te maken die uit consonanten en vocalen bestaan: “Dadadada” of “babababa”. Baby’s uit alle culturen van de wereld brabbelen zo op identieke wijze. Pas als de baby’s de mijlpaal van het brabbelen hebben bereikt, is de universele fase van de spraakontwikkeling ten einde.

Met ongeveer een jaar veranderen klanken in woorden. Er zijn zogenaamde tijdsvensters die slechts een beperkte tijd geopend zijn om nieuwe ervaringen en kennis te absorberen. Na die tijd sluit dat venster en kan de aangeboden informatie niet meer in de oorspronkelijke mogelijke kwaliteit worden verwerkt. Zo werkt het ook bijvoorbeeld met taal: We weten dat de meeste mensen veel meer moeite hebben met het leren van een tweede taal op latere leeftijd dan op zeer jonge leeftijd.

Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die vanaf de vierde levensmaand in een cursus actief met muziek op schoot bezig zijn geweest, een absoluut of relatief absoluut gehoor hebben ontwikkeld.

Wat kost Baby muziek?

Muziekles voor kinderen van héle goede docenten

• kindercursusdocent

Roos de Geus

Hilde Borreman

Eva Janssen

Ismay Koopmans

Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).