Maandelijkse drumcursus

Officiële Yamaha Music School cursus  Yamaha Popular Music Course / Maandelijkse Drumcursus  maandelijkse drumcursus De groove gaat altijd dieper

De “Groove” gaat altijd dieper

Deze maandelijkse drumcursus is bedoeld voor drummers of beginnende drummers die geen behoefte hebben aan, of tijd hebben voor wekelijkse lessen, maar wel graag zo nu en dan bijgeschoold, gemotiveerd en geïnspireerd willen worden.

Je kunt je inschrijven voor de gehele reeks maar ook voor één enkele sessie.

• Maximale groepsgrootte 4 deelnemers
  • indeling op basis van niveau
  • Aparte sessie’s voor beginners
  • € 40, – per sessie van 2 uur (exclusief 21% BTW voor leerlingen vanaf 21 jaar)
  • 10 procent korting bij voorinschrijving voor 5 cursussen

Doelgroep en groepindeling:

1. Drummers die al enige tijd drummen en zichzelf willen verbeteren.
  2. Gevorderden: Drummers die al enigszins geschoold zijn, kennis en vaardigheden hebben in verschillende stijlen en behoefte hebben aan verdieping en verbreding.
  3. Speciale beginners cursussen voor aankomende drummers die eens uitgebreid het instrument willen proberen.

Aandachtspunten bij deze maandelijkse drumcursussen zijn:

Elke sessie behandelt een specifiek thema. Daarnaast komen er ook andere onderwerpen aan bod. Een sessie is opgebouwd uit minimaal 6 lesonderdelen. Daardoor is het voor iedere deelnemer interessant. Ook eventueel onderling niveau verschil is door de wijze van les geven geen probleem.

De behandelde thema’s worden altijd gerelateerd aan situaties in de prakijk. Hierdoor is het aangeboden lesmateriaal direct toepasbaar. Tijdens de sessies wordt gebruik gemaakt van Yamaha ‘play alongs’ ter ondersteuning van het lesmateriaal.

cursus data:

Thema: Onafhankelijkheid Thema: Rudiments Thema: Soul en Funk
Maandag 16 september / Zaterdag 14 september Maandag 9 december / Zaterdag 14 december Maandag 13 januari / Zaterdag 11 januari
Thema: coördinatie Thema: Drum-studie concepten Thema: Pop en Rock
Maandag datum volgt / Zaterdag datum volgt Maandag datum volgt / Zaterdag datum volgt Maandag datum volgt / Zaterdag datum volgt

Lestijd maandag: 20.00 – 22.15 uur (inclusief 15 min. pauze)
Lestijd zaterdag: 10.00 – 12.15 uur (inclusief 15 min. pauze)

Bij de keuze voor de cursus klik je op ‘anders’. In het veld daaronder vermeld
je maandelijkse drum cursus met de gewenste lesdag, bijbehorend thema en of je
ingedeeld dient te worden in groep 1,2 of 3.

Over Eddy Lammers:2013_docentdrumseddylammers

—-
Eddy doceert het vak drums al ruim 25 jaar. In 1991 is hij gestart met Drumschool Zwolle. In 1992 is hij afgestudeerd aan het Conservatorium in Zwolle en in 2007 is hij gecertificeerd Yamaha Music School docent geworden. Deze certificering, samen met de jarenlange ervaring als docent en workshopleider maakt dat hij op zeer prettige wijze in staat is om groepsgewijs drummers op te leiden, te inspireren en te motiveren.
—-
Op dit moment speelt Eddy in de band 10 Beaufort. Dit is een Tower of Power coverband waarbij Eddy de uitdaging aangaat om de grooves en chops van David Garibaldi te evenaren. Dat dit absoluut een uitdaging is blijkt wel uit het feit dat men over David schrijft als “most imitated but never duplicated David Garibaldi”