Archive | Uncategorized

Hoe de hersenen baat hebben bij het bespelen van een instrument.

Bijgevoegde video kwam ik tegen op het internet en vond dat hij zeer zeker toegevoegd moest worden aan mijn blog. Het sluit volledig aan bij het thema: ‘Muziek en de Mens’ en is het kijken meer dan waard!

“Als je naar muziek luistert worden verschillende gebieden van de hersenen met elkaar verbonden en geactiveerd. Maar bij het daadwerkelijk bespelen van een muziekinstrument ontstaat er iets wat kan worden beschouwd als een volledige lichaam en hersens ‘workout’. Wat is hier gaande? Anita Collins verklaart het vuurwerk wat afgaat in de hersenen van een musicus terwijl hij of zij speelt. Tegelijkertijd heeft ze de positieve lange termijn effecten onderzocht van deze mentale ‘workout’.”

Bekijk hier de video!

– Lesson by Anita Collins, animation by Sharon Colman Graham.-

playingandbrain01

Guitar Encounters

Guitar Encounters is de meest revolutionaire, allesomvattende en unieke lesmethode voor de elektrische gitaar op dit moment! Kijk voor alle info direct in het menu, links op deze pagina, onder de knop Elektrische gitaar. De methode is in Engeland geschreven en na jaren van ontwikkelen en verfijnen één van de populairste Yamaha-cursussen geworden. Wij hebben hiermee een geweldige primeur voor Nederland in handen! Vanaf het allereerste begin wordt er direct gewerkt met zogenaamde Play Alongs met hits van toen en nu in alle stijlen. Guitar Encounters is een groepslesmethode voor maximaal 8 leerlingen per groep. Vraag nu een GRATIS PROEFLES aan! De video van een proefles vind je hier.

GEKnipselvideoaaaGElokaal

Kwaliteit muzieklessen bij een Yamaha Music Point

Het predicaat Yamaha Music Point houdt in dat wij educatieve lesprogramma’s aanbieden die vanuit Japan worden gestuurd en ondersteunt. Voor Europa betekent dit onder andere dat onze docenten in Hamburg op de Yamaha Music School een aanvullende opleiding volgen. Kwalitatief goede muzieklessen verzorgen is hiervan het doel. De leerlingen krijgen les van door Yamaha geschoolde en gecertificeerde docenten. De docenten zijn opgeleid en getraind in de Yamaha groepsdidactiek en methodiek. Het plezier in het musiceren staat uiteraard voorop. In de lesruimte wordt gebruik gemaakt van kwalitatief goede Yamaha instrumenten. Wil je meer hierover weten? Klik hier

YMF100331_PMSposter_GIRL_OL YMF100331_PMSposter_BOY_OL

Winnaar “Come and Play” bekend

Deze jongedame is van alle deelnemers aan de piano dag tijdens het “Stadsfestival” uitgekozen als de GELUKKIGE WINNAAR van een HALF JAAR GRATIS PIANOLES. De ouders waren verrast en zijn erg blij dat hun dochter op muziekles gaat! Zij zal als eerste in Nederland les gaan krijgen uit de nieuwe “Piano Forte” methode van Yamaha waarvoor onze docente Jenneke Rasser onlangs met goed gevolg het seminar in Hamburg heeft afgelegd. Rhythm & Music Muziekschool wenst haar een voorspoedige muzikale carrière. (klik op de foto om door te gaan naar het filmpje)

winnaar come and play02

Kun je niet kiezen? Doe dan de oriëntatiecursus!

Heb je zin in muziek, maar weet je nog niet welk instrument je wil bespelen, of wil je misschien wel zingen? Doe dan op woensdagmiddag mee met de oriëntatiecursus. Het is erg leuk om te doen en je kunt al meedoen vanaf 6 jaar! Tijdens een serie van 10 lessen maak je kennis met viool, drums, gitaar, zang, basgitaar, piano en/of keyboard. Ieder instrument bespeel je twee weken en daarna wissel je naar een ander instrument. Het is erg leuk om te doen en tegelijkertijd doe je ervaring op in het samenspelen. Voor meer informatie klik je hier

flyer_orientatiecursus_maart