WORKSHOPS VOOR SCHOLEN EN BEDRIJVEN

Onderstaande workshops zijn specifiek gericht voor bedrijven, lagere scholen en middelbare scholen. Voor middelbare scholen zijn wij CKV acceptant en kan er afgerekend worden met de CJP-pas. De workshops kunnen op locatie gegeven worden maar ook op De Zwolse Muziekschool, afhankelijk van groepsgrootte, dag, tijd e.d. Voor bedrijven zijn we altijd bereid om mee te denken over een geschikte locatie, werkvorm, tijdsindeling etc.

BRAZILIAANSE PERCUSSIE WORKSHOP

samba_header

ddBraziliaase_percussie_instrumenten01

Wellicht gaat er een lichtje branden, als u aan de carnavalsoptochten in Brazilië denkt. Prachtig versierde praalwagens, een swingende fraai uitgedoste mensenmenigte en daarbij swingende en opzwepende ritmes. Om deze ritmes gaat het natuurlijk in de workshop. We behandelen dan de “ Samba reggea” of de “Samba batucada”. De instrumenten die we hierbij gebruiken zijn: surdo, repinique, tamborim, ganza, caixa, malacacheta, shogailo, timba en agogo.

ddBraziliaanse_percussie_surdo_spelers

Als het instuderen vlot verloopt dan komen we ook nog toe aan een aantal    “breaks” en solo’s. Aan het einde van de workshop maken we dan met elkaar  een swingend stuk muziek. Eventueel kan de workshop uitgebreid worden  met een presentatie in de vorm van een parade. Uitstekend geschikt als  schoolproject of als bijdrage aan de “team building” in uw organisatie!”  Maximaal aantal deelnemers in overleg en afhankelijk van de doelgroep.

Tijdens een workshopdag op de Capellenborg in Wijhe heeft de conciërge dit alleraardigste filmpje gemaakt:

DJEMBÉ WORKSHOP

afrika

ddDjembeMixVoor de sfeer van deze workshop kun je denken aan warme Afrikaanse taferelen, dansende mensen en opzwepende ritmes. De ritmes, waar het tijdens de workshop om gaat, worden gespeeld op de “djembé” met begeleiding van “doun-douns” en eventueel kleine percussie instrumenten. Tijdens deze workshop behandelen we één of meer specifieke djembéritmes zoals bijvoorbeeld de “Gumbé”, “Jansa”, “Madan” of “Wasulunke”. Als het instuderen vlot verloopt dan komen we ook nog toe aan een aantal “breaks” en solo’s.

ddDjembe02

Aan het einde van de workshop maken we dan met elkaar een swingend    stuk muziek. Uitstekend geschikt als schoolproject of als bijdrage aan     de  “team building” in uw organisatie!” Maximaal aantal deelnemers in      overleg en afhankelijk van de doelgroep.

WORKSHOP POPSONGS ZINGEN

ddVocalsAls je van zingen houdt, dan is deze workshop echt iets voor jou! Tijdens de workshop ga je aan de slag met enkele popsongs van nu. Je leert hoe je moet zingen, hoe je het beste je stem kunt gebruiken en zelfs al hoe je meerstemmig met elkaar kunt zingen. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan houding en presentatie. Eén ding is zeker; de rest van de dag zit je in ieder geval met een liedje in je hoofd…..

GITAAR WORKSHOP

ddakoestische_gitaar01Gitaar is één van de populairste instrumenten van deze tijd. En als je  een goede gitarist zijn instrument ziet en hoort bespelen lijkt het zo  gemakkelijk. Maar hoe zit dat nou met die 6 snaren? En waar moet je de  vingers plaatsen? En wat doe je dan met die andere hand? Tijdens deze  workshop ga je het instrument verkennen en leer je één of meer  nummers die je ook met de groep gelijk al meerstemmig gaat spelen.  Erg leuk om te doen…en misschien het begin van een geweldige  gitaarcarriere?

WORKSHOP KEYBOARD / PIANO

“Fun Key”(keyboard) en “Keys 4 music” (piano).Piano-Playing
De workshop is leerzaam en plezierig voor iedereen die een toetsinstrument wil leren bespelen en zich wil verdiepen in kennis en vaardigheden. De enorm vele klankmogelijkheden van het keyboard worden toegankelijk. Daarnaast raakt men bekend met het verschil tussen het keyboard en de piano. Er wordt gewerkt met oefeningen uit de huidige muziekstijlen als rock, pop, funk, jazz en latin.

WORKSHOP MUZIEK MOET JE DOEN

Vind je muziek leuk en zit je in groep 3 of 4. Wil je graag meer weten over muziek maken? Doe dan mee met de workshop muziek moet je doen. Want je kunt naar muziek luisteren, of erover praten maar het is pas echt leuk om het gewoon te doen!

WORKSHOP KLEUTER MUZIEK

Deze workshop voor kinderen van 4 tot 6 jaar vindt plaats in een speciaal voor kleine kinderen ingerichte ruimte met veel bewegingsvrijheid. Er worden verschillende muziekinstrumenten gebruikt, zoals keyboard, blokfluit, gitaar en ritme-instrumenten. Ook wordt er gezongen, geluisterd en komt het ritme gevoel aan bod.

WORKSHOP PEUTER MUZIEK

Peuter Muziek is ontwikkeld voor kinderen van 18 maanden tot en met 3 jaar. De kinderen musiceren actief door het zingen van liedjes en door ritme oefeningen. Spel, het luisteren naar verhalen, en nog veel meer, worden aan het onderwijs toegevoegd. Het doel van deze workshop is de interesse van het kind te wekken, actief te musiceren en dit met andere kinderen te delen.

Workshop boeken of informatie aanvragen