Peuter Muziek

Rhythm & Music Yamaha Music Point

PEUTER MUZIEK

Laat uw peuter een leven lang van muziek genieten

Al op jonge leeftijd kan de muzikaliteit en spreekvaardigheid van peuters goed worden ontwikkeld met muzieklessen. Dat helpt uw kind in zijn of haar algemene ontwikkeling. Via het leuke en leerzame lesprogramma wordt dat spelenderwijs gedaan. Schrijf uw peuter nu in voor Muzikale Peuterpret bij de beste muziekschool in Zwolle!

Voor wie

Deze leuke muziekcursus is bedoeld voor kinderen vanaf 2,5 tot 4 jaar met begeleider. Één van de ouders, een tante, oom, opa of oma is welkom om in de les actief mee te doen. Het is erg leuk en goed voor de band met je kind. De verschillende liederen die in de les worden gezongen kunnen thuis worden herhaald. Tijdens de lessen komen allerlei onderwerpen aan bod. Deze variëren van alledaagse bezigheden, de natuur, dieren, de seizoenen, feestdagen, etc. Zo wordt de link gelegd tussen muzikale oefeningen in de les en de dagelijkse bezigheden. De verschillende liederen krijgt u toegestuurd om thuis te zingen. Herhaling is voor deze doelgroep erg belangrijk, dus ga vooral ook thuis aan de slag!

Wat gebeurt er in de les

De kinderen leren tijdens een les allemaal nieuwe dingen waarmee de interesse wordt gewekt om zich muzikaal te ontwikkelen. De verschillende thema’s zijn een middel om muzikale vaardigheden mee te ontplooien. Zo leren de kinderen meerdere ritmes kennen, tempo aanhouden, ze maken kennis met nieuwe klanken en ze ontwikkelen zich motorisch door te bewegen op muziek. Er zijn verschillende muziekinstrumenten waar de kinderen mee kennismaken. Ze worden uitgedaagd deze zelf te ontdekken. Ook sociale vaardigheden worden ontwikkeld. Samen spelen met andere kinderen is een begrip in de muziekles. Plezier met muziek maken staat voorop!

Kinderen vanaf 2,5 tot 4 jaar kunnen deelnemen.

Wanneer zijn de lessen:

Op woensdag van 9:00 – 9:45 uur en zaterdag van 9:30 – 10:15 uur.

NB. De proefles voor de peutermuziek is een betaalde proefles. Na de proefles volgt de volledige cursus van 8 lessen.

Wat kost Peuter Muziek?

Muziekles voor kinderen van héle goede docenten

• kindercursusdocent

Roos de Geus

Hilde Borreman

Eva Janssen

Ismay Koopmans

Wij willen je helpen je muzikale doelstellingen te bereiken en doen er alles aan dat je je bij ons op je gemak voelt. We zijn zorgvuldig opgeleid voor onze onderwijsvaardigheden. Permanente bijscholing is vanzelfsprekend voor ons. De muziekschool is in het bezit van onze VOG (verklaring omtrent gedrag).

Muzikale Peuterpret bij De Zwolse Muziekschool